Förändringar i intern lönehantering

Förändringar i intern lönehantering

Helsingborgs stads HR-servicecenter har administrerat våra löner sedan 2016, men samarbetet närmar sig nu sitt slut. Från och med den 1 november 2024 kommer lönerna att hanteras direkt av HR- och löneavdelningen. Detta medför en del förändringar i processer och rutiner:

Tidrapportering: All tidrapportering sker direkt i Kontek.
Klarmarkering av tidrapporter: Du som medarbetare måste klarmarkera din tidrapport senast den 2:e i kalendermånaden.
Attestering: Chefen ska attestera tidrapporten senast den 5:e i kalendermånaden.
Lönefrågor: För kommunikation kring lönefrågor, vänligen använd vår funktionsbrevlåda: supportkonteklon@helsingborg.se.

OBS! För frågor rörande löneutbetalningen den 25 oktober, vänligen kontakta HR-servicecenter.

Var hittar jag min lönespecifikation?
Från och med löneutbetalningen den 25 november kan du hitta din lönespecifikation i Kivra. Kivra är en gratis digital brevlåda där du kan ta emot lönebesked, digitala fakturor och kvitton från företag och myndigheter som är anslutna till Kivra. Allt samlas på ett ställe i ett digitalt arkiv. Brev och dokument lagras på obegränsad tid eller tills du själv väljer att radera dem eller avsluta Kivra. Om du inte redan är ansluten till Kivra, klicka här och följ instruktionerna.

Du har också tillgång till dina lönespecifikationer via din inloggning till Kontek.

Vart skickar jag mitt friskvårdskvitto?
Alla tillsvidareanställda medarbetare registrerar sina utlägg för friskvård direkt i Kontek, antingen via datorn eller i appen på telefonen.

Du som har en tidsbegränsad anställning skickar ditt kvitto till din närmsta chef. Se instruktioner på stagebackstage.se/medarbetare.