Aktuellt från ekonomi- och inköpsavdelningen

Aktuellt från ekonomi- och inköpsavdelningen

God fortsättning önskar vi från ekonomi och inköpsavdelningen! Det nya året har börjat så smått, men vi ekonomer lever kvar i 2024 ett tag till. Ni kan alla hjälpa oss genom att hantera era fakturor i tid, samt se till att fakturorna kommer i e-fakturaformat med korrekt referensinformation.

Jessica Ridell kommer att vara föräldraledig och i samband med detta gör vi om lite inom avdelningen. Maria Andersson heter vår nya ekonomiassistent under föräldraledigheten. Niklas och Karolina kommer i högre utsträckning att kunna fokusera på förändringsarbetet och mer kvalificerat redovisningsarbete. Använd gärna ekonomiavdelningen.hasab@helsingborg.se när du kommunicerar med oss istället för att mejla direkt till ekonomerna.

Inom inköp pågår generell översyn och processer, rutiner och mallar tas fram. Ett inköpsråd har etablerats med representanter från verksamheterna. Inom kort kommer inköpare att bli kallade till en kortare utbildning.

Även diarieföring står i startgroparna och vi kommer att (åter)etablera verksamhetsnära diarieföring. Mer information kommer i senare nyhetsbrev. Nu när vi är inne i 2025 önskar vi göra ett medskick – tänk gärna till en gång innan du gör ett inköp: behöver vi verkligen göra inköpet? Om så är fallet – gör jag inköpet på rätt sätt?

Har du frågor, fråga först dina kollegor eller din chef och annars finns inköp att nås på inkop.hasab@helsingborg.se.

Kontaktuppgifter till ekonomi- och inköpsavdelningen
Ekonomifrågor: ekonomiavdelningen.hasab@helsingborg.se
Inköpsfrågor: inkop.hasab@helsingborg.se.