Nytt system för tidrapportering – Visma Kontek HRM
Utbildning i Visma Kontek HRM
Imorgon, onsdag den 2/10, håller vi en utbildning i vårt nya tidrapporteringssystem, Visma Kontek HRM. Alla månadsanställda är inbjudna att delta, och utbildningen kommer att hållas i Lilla Salen på Konserthuset.
Fördelar med det nya systemet
Det nya systemet för tidrapportering är en del av det större systembyte som pågår och som på sikt kommer att förenkla din vardag. Med Visma Kontek HRM kommer du enkelt kunna se ditt schema, ansöka om ledighet, rapportera sjukfrånvaro och mycket mer – direkt via en app i din telefon.
Förberedelser och korrekt rapportering
Under september har HR tillsammans med chefer, arbetsledare och schemaläggare arbetat intensivt för att säkerställa att systemet är korrekt uppsatt, så att bemanning och schemaläggning fungerar smidigt. Korrekt rapportering av både planerad och utförd arbetstid är avgörande för att du ska få rätt ersättning varje månad.
Intern lönehantering och Kivra
Som tidigare meddelats kommer lönehanteringen från och med november att skötas internt av HR- och löneavdelningen, där Monika Katowicz och Anne-Marie Miodek ansvarar. (Monika påbörjar sin anställning idag, den 1/10.)
En nyhet är också att din lönespecifikation från och med den 25 november kommer att vara tillgänglig i Kivra.